BÆREDYGTIG E-HANDEL

Vi hjælper danske webshops med strategisk rådgivning indenfor bæredygtige tiltag og i processen til grøn omstilling for at mindske CO2‐udledning internt og via webshoppen.

 
 
baeredygtig-ehandel.jpg

Hvilke områder arbejder vi med indenfor bæredygtig e-handel?

Strategisk rådgivning

Vi hjælper med at identificere nøgleområder til forbedring og rådgiver om praktiske handlinger inden for grøn omstilling og udvikling af webshop med bæredygtig fokus.

Support & Udvikling

Operationelt hjælper vi dig med udvikling af en bæredygtig webshop eller implementere bæredygtige tiltag både i webshoppen og internt i virksomheden, så du får en forretning med bæredygtig fokus.

 

Eksempel på bæredygtig tiltag på webshops

WebP billedformat, kan komprimere et billede med helt op til 34% mere end f.eks. jpeg eller png, som oftest benyttes på websites. WebP billeder er 26% mindre i størrelse sammenlignet med PNG'er. WebP billeder er 25-34% mindre i størrelse sammenlignet med JPEG-billeder, uden at gå på kompromis med billede kvaliteten.

 ​

BÆREDYGTIGE TILTAG

Ændre filformat til WebP i din webshop eller investerer i en e-handelsløsning, som understøtter dette filformat.

RESULTAT

Indlæsningshastigheden øges på siden, og dermed afsætter din webshop et mindre CO2 fodaftryk. Fordi energien, der bruges på at indlæses siden, nedsættes med 25-34%. Komprimerer og konverterer du billeder til WebP, gavner det dig SEO-mæssigt og giver dine besøgende en brugeroplevelse. Og ikke mindst, så er dette også med til, at din webshop kan opnå en god score i Google Core Web Vitals.

 

Bæredygtighed & E-handel

Fremtidens e-handel har fokus på bæredygtige tiltag 

Der bliver snakket så meget om den grønne omstilling, men er det noget, du skal overveje - som ejer af en webshop. Ja, det skal du! Fremtidens e-handelsejere bliver tvunget, til at tage ansvar for virksomhedens forbrug af energi, da internettet sætter et markant CO2 fodaftryk i målinger på globalt niveau.

 

Internettet bruger flere ressourcer og er mindre bæredygtigt, end mange tror. Moderne kommunikationsteknologi forårsager omtrent samme mængde CO2-udledning som flyrejser, og op til en femtedel af det globale elforbrug kan tilskrives internetforbruget i 2025. Derfor bør det være en prioritet at holde CO2 udledning fra webshops og hjemmesider så lav som muligt, og ideelt set designe dem helt klimaneutrale.

 

Den grønne omstilling i fremtidens e-handel, er en investering i bæredygtige tiltag, der kan øge salget, på lige fod med andre tiltag i forbindelse med konverteringsoptimering af en webshop. Bæredygtighed er blevet en klar konkurrencefordel og kan gøre en forskel for din forretning. 

 

Bæredygtighed har før været en niche, der udviklede sig til en trend, men i dag er bæredygtighed mainstream for virksomheder.

Tag stilling til din grønne profil allerede nu!

 

Tøv ikke med at kontakte os, det er ganske uforpligtende.

Lad os høre mere om dine tanker for virksomhedens grønne tiltag, og hvordan du ønsker at tage del i den positive bæredygtige udvikling på internettet.

​Udfyld formularen, så vender vi hurtigt tilbage til dig, eller ring til os på +4530309624.

Tak, for din besked.

Vi vender tilbage til dig indenfor få timer og senest 12 timer efter vi har fået din besked.